[Scribus] The colors from the print are not expected.

Adolfo José Sáez Folgado adosafol
Mon Dec 3 17:16:26 CET 2007

Hello everybody, I have this problem:
My work with scribus is a catalog that contains some 158 color
photographs in jpg format. All files have been treated with Corel Draw
to give them the size and resolution to be used in the catalog (480.06
x 360.00 pt with a resolution of 400 dpi) color profiles for all
photos is sRGB IEC61966-2.1.
Color Management in Scribus I activated the color settings for RGB
Pictures, solid colors as sRGB IEC61966-2.1 and CMYK Pictures
Euroscale (EFI).
The profile of entry of all photographs in the catalog in Scribus is
sRGB IEC61966-2.1.
When exported to PDF file I tested several options but the outcome of
color printing is not expected (the colors are different from the
reality).
The print is not CMYK but a laser printer that emulates the system
even if you have separate CMYK colors think this is not the same, no?
What I have to take into account, Color Management or on the screen to
save as PDF to get a color most real? Why different color printers get
results so different from the same PDF?
Thanks
Adolfo - Valencia - Spain

Hola a todos, tengo este problema:
Mi trabajo con scribus es un cat?logo que contiene unas 158
fotograf?as a color en formato jpg. Todos los archivos han sido
tratados con Corel Draw para darles el tama?o y la resoluci?n que se
utilizar? en el cat?logo (480.06 x 360.00 pt con una resoluci?n de 400
ppp) el perfil de color para todas las fotos es sRGB IEC61966-2.1.
En color Management en Scribus tengo activados los ajustes de color
para RGB Pictures, colores s?lidos como sRGB IEC61966-2.1 y CMYK
Pictures Euroscale (EFI).
El perfil de entrada de todas las fotograf?as en el cat?logo en
Scribus es sRGB IEC61966-2.1.
Cuando exporto el archivo a PDF he probado varias opciones pero el
resultado de color en la imprenta no es el esperado (los colores son
distintos a la realidad).
La imprenta no es CMYK sino una impresora laser que emula este sistema
aunque tenga los colores CMYK separados creo que esto no es lo mismo
?no?
?Qu? tengo que tener en cuenta, en Color Management o en la pantalla
de guardar como PDF para conseguir un color lo mas real posible? ?Por
qu? distintas impresoras obtienen resultados de color tan diferentes
de un mismo PDF?
Gracias
Adolfo - Valencia - Espa?a